Bon dia! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu Bon dia! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

Bon dia!

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

11 December 2016 | Aruba, Oranjestad

Bon dia,

Mijn eerste verslag vanaf Aruba! De eerste 24 uur zitten er inmiddels alweer op.

Voordat ik mijn verhaal verder vertel wil ik graag eerst iedereen bedanken voor de lieve berichtjes en cadeautjes die ik de afgelopen weken heb gehad (zie fotoboek). Thx!

Na een emotioneel afscheid van de thuisblijvers en een hele lange reis ben ik dan eindelijk aangekomen op Aruba. Op het vliegveld werd ik opgewacht door het hoofd van de flexpool van het ziekenhuis. Een goede eerste indruk. Eenmaal buiten is het eerste wat me tegemoet komt de warme Caribische lucht, heerlijk! Op de weg richting het appartement duiken we snel nog even een supermarkt in zodat ik de volgende ochtend in ieder geval kan ontbijten.

De studio waar ik in terecht gekomen ben, is een knus en gezellig optrekje. Zeker een plek waar ik me de komende maand thuis zal voelen. Echter moet ik wel wennen aan het aspect ‘ongedierte’ wat de tropen met zich mee brengt. Door de vele regenval zijn er nu meer insecten dan anders, voornamelijk muggen en vliegen. In mijn geval zijn het meer de mieren waar ik van sta te kijken. Nou doen die gelukkig niets maar erg rustig wordt ik er niet van, dat beloofd wat….

Mocht je benieuwd zijn naar mijn optrekje dan kan je via deze link: https://www.arubaqualityapartments.com/gallery/ foto’s van het complex en de studio’s/appartementen zien (mijn studio heeft oranje muren en een wit tweepersoonsbed).

De nacht verloopt onrustig. De warmte, nieuwe geluiden en de gedachte aan mijn mierenvriendjes maken dat ik niet echt tot rust kom. Uiteindelijk besluit ik om om half zeven maar op te staan en mijn laptop aan te doen voor het eerste facetime gesprek met mijn ouders. Ik check nog even de stand van zaken wat betreft de mieren maar die zijn gelukkig zo goed als verdwenen, hopelijk blijft dit zo.

Na het ontbijt heb ik wat spullen uitgepakt en heb ik me ingecheckt bij de receptie. Om me de komende tijd te kunnen verplaatsen heb ik een auto gehuurd, deze is om 11.00 uur gebracht. Mijn eerste missie, op zoek naar een supermarkt voor de boodschappen. Op Aruba heb je twee grote supermarkten waar de nodige Nederlandse producten verkrijgbaar zijn, daarnaast zijn er veel kleine Chinese supermarkten waar je ook goede producten kunt kopen. Ik besluit om op zoek te gaan naar de grote supermarkt genaamd Superfood. Deze lijkt behoorlijk op de Jumbo in Nederland.

De eerste keer alleen in de auto is wel even wennen. De auto (Toyota Yaris) is een automaat en ik moet natuurlijk goed opletten dat ik niet hopeloos verdwaal of de weg niet meer terug weet te vinden. De gedachte dat het een eiland is en dat ik hooguit 30km uit de richting kan raken, stelt me enigszins gerust. De verkeersregels zijn daarentegen niet zo ingewikkeld, verkeer op de doorgaande weg gaat voor en verder is het ‘Go with the flow’ Daar gaan we dan…. Uiteindelijk ben ik na anderhalf uur weer heelhuids met de boodschappen thuis gekomen. In het donker durf ik nog niet op pad, eerst overdag maar eens de weg verkennen.

Later op de middag liep ik mijn buurvrouw tegen het lijf. Een Nederlandse vrouw die samen met haar man voor twee maanden op Aruba verblijft. Hij werkt ook in het ziekenhuis als IC verpleegkundige. Helaas is hij nu aan het werk maar ik zal hem vast en zeker nog wel een keer zien. Leuke kennismaking. Er schijnen in dit appartementen complex sowieso veel mensen te wonen die in het ziekenhuis werken. Straks of morgen maar eens kijken of ik daar een praatje mee kan maken.

Nu ik dit verhaal schrijf is het voor mij zondagochtend. Vannacht een stuk beter geslapen dan gister. Vandaag ga ik bij het zwembad kijken in de hoop daar nieuw mensen te leren kennen en de informatiemap van het ziekenhuis door lezen. Maandag ochtend heb ik mijn eerste afspraak in het ziekenhuis bij de HR, daar volgt alle uitleg over wat ik verder moet regelen en hoe en wat verder. Mijn rooster voor de eerste drie weken is al wel bekend. Ik begin donderdag 15 december met vijf vroege diensten op de afdeling neurologie, maag-darm-lever en interne geneeskunde. Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe het werken zal zijn.

Het weer wordt langzaam beter. Er is de afgelopen tijd erg veel regen gevallen waardoor veel straten nog deels blank staan. Het blijft de komende dagen grotendeels bewolkt met zo nu en dan een pittige regenbui maar later in de week schijnt het wel beter te worden.

Nou volgens mij zijn jullie zo wel weer aardig op de hoogte van mijn avonturen tot zo ver. Na mijn eerste werkdag in het ziekenhuis zal ik weer een verhaal schrijven.

Tot van de week!

  • 11 December 2016 - 16:27

    Liduin:

    He Juliette,

    Leuk om je eerste ervaring te lezen! Mierenlokdozen zijn niet te koop?
    Heel benieuwd naar je ervaring in het ziekenhuis!!
    Geniet er van he.
    Lieve groet
    Liduin

  • 11 December 2016 - 20:32

    Henk Van Kwawegen:

    Leuk om te horen / lezen je eerste bericht.
    klinkt goed . met de auto kun de eerste kennismaking wel leuk doen.
    De mieren ken ik ook van Florida, elk kruimeltje op het aanrecht geeft mieren.
    Veel succes en tot horens, Liefs Henk

  • 12 December 2016 - 00:45

    Ellen Sanders:

    Hai Juliette,
    Leuk eerste verslag! Krijg goede indruk van wat je doet en hoe je je voelt!
    Heel veel plezier en .........succes met 5 !!! Vroege diensten

  • 12 December 2016 - 08:57

    Marieke Jacobs:

    Leuk Juul om te horen hoe het met je gaat!
    Geniet!.......En zoals Ellen ook al schrijft.....veel succes met jouw eerste diensten!
    x

  • 13 December 2016 - 00:30

    Ineke :

    Ha Julliette,
    Wat leuk om te lezen!! Heel veel succes met je eerste diensten straks! Erg benieuwd naar je ervaringen! Liefs

  • 13 December 2016 - 17:06

    Irma:

    Mooi verslag om te lezen.
    Succes in het ziekenhuis.
    liefs,
    Irma

  • 13 December 2016 - 19:18

    Louise:

    He Juliette,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Geweldig om je eerste indrukken te lezen!
    Succes en geniet!
    X

  • 14 December 2016 - 09:10

    Karleen:

    He Juliette, ontzettend knap van je hoor om deze stap te zetten. Fijn dat het tot nu toe bevalt op de mieren na ;-). Heel veel succes je eerste diensten en ben benieuwd naar je vervolg verhalen.
    Liefs karleen

  • 14 December 2016 - 09:56

    Petra Mouton:

    Tijdens jouw stage op St. Maarten moesten we ons "behelpen" met smsjes.
    Deze mama is super blij met facetime. Het kunnen horen van je stem en je gezicht te kunnen zien, als het beeld tenminste beweegt, is geweldig. Deze digibeet is wat blij met de hedendaagse technologie. De eerste paar dagen hebben regelmatig contact gehad en zo kon moeders "live" de glimlach op je gezicht zien bij de grappige anekdotes over wat je zoal meemaakt die eerste dagen.
    Uit de dingen die je vertelt over hoe je ergens naartoe rijdt met je autootje roept beelden van herkenning op van onze verkenning van Aruba vorig jaar. Morgen gaat het werkende leven weer beginnen en ik hoop van ganser harte dat de collega's van je nieuwe werkplek net zo leuk, lief en aardig zijn als de collega's van het Deventer Ziekenhuis die je met pijn in je hart moest achterlaten. Sus6 met deze nieuwe uitdaging. Liefs van mama.

  • 14 December 2016 - 16:59

    Richard :

    Hoi Juliette,erg leuk verslag om te lezen hoe je eerste dagen waren.
    Heel veel succes morgen met je eerste vroege dienst en ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    Succes en geniet ervan.

    grtz Richard

  • 16 December 2016 - 14:47

    Fokje:

    Lieve Juul,

    Vanochtend uitgebreid getelefoneerd met je moeder tgv haar verjaardag. Ook voor jou de felicitaties.
    In het gesprek met je moeder had ik al veel gehoord van wat je bovenstaand schrijft. Ook hoe je 1e werkdag is verlopen. Tja, ff anders dan in Deventer begreep ik. Meid, 'k vind het zo stoer dat je deze keuze hebt gemaakt en nu echt op Aruba bent. Wens je heel veel succes en vooral ook plezier.

    Grtjs,
    Fokje

  • 18 December 2016 - 20:03

    Peter (JP):

    Hello Juliette!

    This short message from your cousin is simply a note to say congratulations and that I wish you the best of successes in all respects at work and in your new chapter of life there Juliette.

    Best of health and happiness,
    with love,
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 790
Totaal aantal bezoekers 67249

Voorgaande reizen:

09 December 2016 - 18 December 2017

Aruba

19 April 2011 - 19 Juli 2011

Buitenland stage

Landen bezocht: