Een flinke stap dichterbij mijn stage - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu Een flinke stap dichterbij mijn stage - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

Een flinke stap dichterbij mijn stage

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

05 Februari 2011 | Nederland, Beekbergen

Hoi hoi,

Hier een nieuw bericht van alle vorderingen.
Ondertussen is de tuberculose en de mrsa test afgenomen (zeer aangename testen kan ik jullie vertellen!!) Je moet je doel goed voor ogen houden als je bij je huisarts of in het ziekenhuis in de wachtkamer zit. Binnen 1 week had ik de uitslagen van de testen. Deze waren negatief oftewel positief om verder te gaan met het regelen van de reis.

Deze week zijn er verschillende mails uit gegaan om de huisvesting te regelen, nu maar wachten op antwoord. In het Antiliaanse tempo moet je hier dus absoluut geen haast mee hebben. Lezen ze het vandaag niet dan wel volgende week zullen we maar zeggen!

De ticketprijzen hebben we nauwkeurig in de gaten gehouden en dit met resultaat gister hebben we onze tickets geboekt!!! Voordat we daadwerkelijk konden boeken moesten we eerst nog eens naar het visum kijken. Hiervoor hebben we verschillende instanties aan de telefoon gehad onder andere het Antillenhuis, visumdienst, gemeente huis en de Nederlandse ambassade. Uiteindelijk zijn we doorgestuurd naar de Ambassade van Sint Maarten. De eerste keer dat we belden werd de haak er na een paar seconden al op gegooid met de boodschap ‘mw. Belt u over 30 minuten maar terug, we zitten midden in een persconferentie’. Bij de tweede poging konden ze ons bijna vertellen wat we wel nodig hebben aan documenten en wat niet. Maar je raadt het al…. BIJNA…. Maandag bellen we terug naar ene Mr. James…. Nee geen James Bond..

De tickets en het verblijf op curacao hebben we ook meteen geregeld. Na 10x alles gecheckt te hebben we toch op de reserveer knop durven klikken. Kortom de geldboom is flink gesnoeid. Helaas voor deze boom gaat ie nog veel meer gesnoeid worden…. De telefoontjes voorafgaand aan het boeken van de tickets bleken voor niets te zijn geweest. Maar het is geregeld dus yesss…. Zou nu niet meer kunnen bedenken wat er nu nog mis zou kunnen gaan. Het reizen gaat mij in combinatie met mijn ene reisgenoot Sharon (Bopzie) altijd zeer goed af.

Tot het volgende verslag!
Groetjes Juliette.

• 12 April 2011 - 18:19

Rowan:

jullie winnen zeker een beker als het gaat om de beste reizigers !!
    dat weet ik 100 % zeker haha