Nurse week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu Nurse week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

Nurse week

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

17 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

het werdt weer eens tijd voor een nieuw berichtje dacht ik zo.

De afgelopen week is er wel weer het een en ander gebeurt.

Op stage was het Nurse week. Dit houd in dat de de hele week in het teken staat van de verpleegkundige en de patiënt. Iedere dag waren er activiteiten georganiseerd zoals dineren, ouderwetse spelletjes, naar de film, karaoke, etc. Donderdag was het 'de' dag van de verpleegkundige. Ze werden dan ook goed in het zonnetje gezet. We kregen een ontbijt, een roos, kaarsen en een plant. Nu hebben we dus mooie decoratie voor ons appartement. Er wordt hier wat meer aandacht aan de dag van verzorging gegeven dan in Nederland. Het is gewoon de hele week feest in principe.

De werkweek zat er na donderdag weer op dus hebben we het weekend ingeluid bij de soggy dollar bar. Erg gezellige tent.

Vrijdag zijn we zoals gewoonlijk naar het strand gegaan, Mullet Bay. Dit strand staat bekend om de wat sterke stroming. De golven waren echt gigantisch hoog en als je dan precies in de omslag zit, dan jaa je raad het waarschijnlijk al..... wordt je aangespoeld en zit je van top tot teen onder het zand. Heel plezierig. De avond zijn we toen weer begonnen in de soggy dollar bar begonnen. Nadat het eerste drankje op was hadden Shar en ik wel zin in een ijsje. Een 'vriend' van ons had ons wijs gemaakt dat je ook lopend door de mac drive zou kunnen. Uiteraard waren Shar en ik in zo'n goede bui dat we dat eens even gingen proberen. Wij ons uiterste best doen om een auto na te doen maar helaas geen reactie van de mevrouw achter de intercom. Er kwam een auto aan dus wij maar gauw aan de kant... we waren benieuwd of de auto wel geholpen zou worden... en ja hoor de mw. begon te praten. Erg jammer weer. Nou dan maar naar binnen om ons ijsje te halen.. we durfden niet zo goed naar binnen omdat we toch wel een beetje bang waren dat ze ons zouden herkennen. Dus met de slappe lach en al zijn we dan toch maar ons wel verdiende ijsje gaan halen.

Toen we terug gingen naar de andere meiden moesten we entree betalen om weer naar binnen te mogen. We begrepen niet zo goed waarom, maar later werd ons uitgelegd dat er een lokaal bandje ging optreden.
De andere meiden vonden het al tijd worden om naar Tantra (discotheek) te gaan maar Shar en ik moesten perse een aantal nummers van de band zien anders hadden we immers voor niks betaald. Opzich best leuk bandje met goede muziek. Het valt dan gelijk op dat de dansvloer vloer vol staat met lokale mensen. Ik kan zo jaloers zijn op hoe zij dansen... het is zo soepel allemaal en precies op de maat, erg leuk om naar te kijken.

Uiteindelijk zijn we richting Tantra vertrokken en hebben we ons daar lekker laten gaan. In die tent is altijd leuke muziek en gezellig vol. We zijn tot het einde gebleven en dat is dan tot ongeveer 4 uur. We hadden nog geen zin om naar huis te gaan dus zijn we naar een after party geweest. Tot onze grote verbazing was het alweer licht toen we buiten kwamen. Ik vond het niet zo erg aangezien ik de BOB was... de verlichting van de auto is niet zo geweldig en de straat verlichting is ook niet om naar huis over te schrijven. Sharon en ik hadden bedacht dat we ook wel vast naar het strand konden gaan omdat het hier de laatste dagen in de ochtend hartstikke mooi weer was en in de middag het steeds bewolkt was en uiteindelijk ging regenen. We zijn eerste naar Maris en mijn appartement gereden, spullen gepakt en toen de berg op om Maris en Ilse af te zetten. Die gingen eerst slapen en dan in de middag wel naar het strand.

Shar en ik zijn eerst gaan tanken en daarna opzoek gegaan naar een ontbijtje. Daarna hebben we een vers stokbrood bij de bakker gehaald en hebben we een strand uitgekozen waar we wilden gaan liggen. Het strand wat we hadden uitgekozen konden we niet vinden maar dat geeft niks want er zijn zoveel mooie stranden. En mijn ogen werden een beetje zwaar dus ik was blij dat we om half 9 in de ochtend op ons strandbedje lagen. We zijn allebei in slaap gevallen en rond half 12 kwamen we weer bij ons bewustzijn. Die avond en dag was echt een hele leuke ervaring maar voorlopig slapen we maar gewoon in ons eigen bed.

Wat betreft onze auto hebben we eindelijk een andere. De Volvo had al zo z'n mankementen qua geluid en brandende lampjes maar de afgelopen dagen ging het sturen hartstikke zwaar. Ik moest bijna aan het stuur gaan hangen om een bocht te maken. Ik zag het dan ook al helemaal voor me dat ik op een rotonde moest gaan steken om hem over te komen, haha... Gister had ik onze verhuurder gebeld en het probleem uitgelegd. Hij is er die middag nog naar komen kijken en heeft een andere auto, een mitsubishi automaat. Dit is nog wel een beetje wennen maar tot nu toe gaat het goed. Ben benieuwd hoelang deze auto het gaat vol houden. Ik kreeg vanochtend nog wel een ietwat boos smsje van de verhuurder dat hij een uur bezig is geweest met het schoonmaken van de Volvo. Er zat bijna een heel strand aan zand in, natuurlijk had ik dat best zelf willen schoonmaken maar hij nam gister de auto onverwacht mee... dus bij deze SORRY!!

Nou ik ga er maar eens een eindje aan maken. Ik moet de was zo bij de wasserette ophalen en om 10.45 landen mijn ouders op SXM. Ik heb nog geen KLM 747 uit de lucht zien komen, wel een Corsair maar dit schijnt nog spectaculairder te zijn. Ben benieuwd. Zie er erg naar uit om ze weer te zien en ik vind het ook erg leuk om ze wat van het eiland te laten zien.

Tot de volgende keer!!

Liefs!!

  • 19 Mei 2011 - 20:44

    Litania:

    Hee Juul,
    Heb je het goed naar je zin met je ouders? Vast wel! Doe ze de groetjes en geniet van jullie tijd samen.
    Liefs,
    Litania

  • 22 Mei 2011 - 20:59

    Jenny:

    Hey verweggangers, missen jullie ons misschien ook een klein beetje? Wij jullie wel. Is er nog ruimte voor een paar lui uit Ugchelen? Juultje wat schrijf jij geweldig gaaf! Super leuk om te lezen, je kunt altijd nog verslaggeefster worden. Fijn dat je stage ook bevalt, leuk zo'n waarderingsdag. Hebben je ouders het ook zo naar hun zin? Wel allemaal terugkomen hoor! ha ha hoeveel strand mag je meenemen in het vliegtuig, denk aan je kilo's!!
    Je doet zo wel een schat aan autokennis en rijervaring op (vergeet de wasserette niet!). Blijf je volgen, geweldig. Geniet ff van je vakantie met je ouders. Lieve knuffels aan allemaal.

  • 26 Mei 2011 - 15:53

    Litania:

    Hoi daar,
    Hoe gaat het inmiddels met jou? Je dipje alweer een beetje te boven? Ik hoorde van Bopz II dat je een mooie week met je ouders hebt gehad en dat ik je moeder straks nog even op onze nieuwe stek kan verwachten met wat foto- en filmmateriaal. Leuk! Gisteravond al even de 2 (!) foto's bekeken die Yvonne bij jullie heeft gemaakt. En die van de vastgezette auto niet te vergeten, waarmee het totaal toch al snel op 3 komt. Wauw.
    Nu weer aan het werk begreep ik?
    Kop op! Voor je 't weet zit je op Curacao.
    Liefs,
    Litania

  • 26 Mei 2011 - 21:18

    Rowan:

    Zo hier te lezen heb je het wel naar je zin :) je bent al op de helft haha het komt wel goed schatje :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2011

Einde stage

25 Juni 2011

de laatste weken

27 Mei 2011

Ouders op bezoek

17 Mei 2011

Nurse week

10 Mei 2011

De tijd vliegt
Juliette

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 67291

Voorgaande reizen:

09 December 2016 - 18 December 2017

Aruba

19 April 2011 - 19 Juli 2011

Buitenland stage

Landen bezocht: