Ouders op bezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu Ouders op bezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

Ouders op bezoek

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

27 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Ondertussen is er weer het een en ander gebeurt. Ik heb maandag een 'nieuwe' auto gekregen omdat bij de Volvo de stuurbekrachtiging eraf was gegaan dit had als gevolg dat ik bijna aan het stuur moest gaan hangen om een bocht te kunnen maken. Nu rij ik in een groene Mitsubishi Mirage rond. ook deze heeft zo zijn mankementjes, piepende V snaar, aan de stuurkolom ontbreekt het een en ander en er lekt ook nog iets... Maarjaa wat wil je, het rijd en er is hier immers geen één auto zonder problemen..

Nou dinsdag 17 mei was het dan zover, mijn ouders kwamen aan. Ik had vrij gekregen op stage zodat ik ze kon ophalen op het vliegveld. Uiteraard wilde ik ze eerst zien aankomen met die grote boeing 747.
Ik was op tijd vertrokken aangezien het hier op de weg verbazingswekkend druk kan zijn, en gelukkig maar want het was file, file, file... Ruim op tijd kwam ik bij de vliegtuigspotters plek aan. Heerlijk in het zonnetje heb ik zitten wachten totdat het vliegtuig in zicht kwam. Nou het vliegtuig kwam in zicht en daar stond ik dan.. tussen alle mega camera's (waar mijn camera als net zo groot is als hun lens, haha), verrekijkers, walky talky's, etc.
Wat een mega vliegtuig is dat zeg en wat een apart gevoel als je weet dat er 2 mensen in zitten die je toch wel een beetje hebt gemist.

Toen ze eenmaal veilig op de landingsbaan stonden wilde ik snel in mijn autootje springen om naar het vliegveld te rijden, maar helaas stond ik, voor de 3x hier op St. Maarten, ingeparkeerd en moest ik even wachten totdat diegene zijn auto ging verzetten.

Eenmaal bij de aankomsthal aangekomen was het een kwestie van geduld hebben. Spannend!!! Er komen zoveel mensen naar buiten en dan uiteindelijk ook mijn lieve ouders. Ik had me zakdoekjes al meegenomen want ik wist dat ik het niet droog zou houden. Het is gewoon zo'n raar idee dat je daar je ouders staat op te wachten. Na elkaar even heerlijk vast gehouden te hebben zijn we richting de auto gegaan. Eerst moest ik nog even het parkeer kaartje betalen maar van een paar mensen achter mij hoorde ik al dat de betaalautomaat al meer dan 2 jaar kapot was, tsjaa... gelukkig hebben ze meerdere betaalautomaten.

We zijn daarna naar een strandtentje gereden waar je met je neus vooraan zit wat betreft de opstijgende en landende vliegtuigen (Sunset). Ze wilden graag de KLM weer zien vertrekken. Dus al genietend van een drankje hebben we het grote vliegtuig weer omhoog zien gaan.

De eerste dag hebben ze lekker aan het zwembad gelegen. Ik had ze de auto sleutels gegeven maar m'n vader kreeg de deur niet open. De sleutel moet je een beetje ver draaien en hij was bang dat de sleutel zou gaan afbreken, opzich zou het mij niet verbazen als dat de komende weken nog gaat gebeuren.

Ik had die week eigenlijk donderdag en vrijdag nog moeten werken maar ik had op stage gevraagd of ik niet wat vakantie dagen kon opnemen zodat ik lekker de tijd met m'n ouders kon doorbrengen. Hier gingen ze mee akkoord en nu heb ik dus van de hele week alleen de woensdag hoeven werken, echt zo blij dat ik dat voor mekaar heb gekregen.

Op donderdag zijn we wat gaan rondrijden aangezien het weer ons een beetje in de steek liet, het regende pijpenstelen. Het enige fijne is dan nog, dat je nog steeds met je hemdje aan kan lopen. We hebben uiteindelijk de hoofdstad van het Franse deel bezocht, Marigot. Een heel leuk klein stadje, erg gezellig om doorheen te wandelen. Op de terug weg kwamen we langs een man die verse kokosnoten verkocht en ik was wel benieuwd hoe dit zou smaken, we hebben de auto geparkeerd en hebben 2 verse kokosnoten gekocht. De meneer heeft met zijn grote machete de bovenkant eraf gehaald, een rietje erin gedaan en drinken maar. Grappig om een keer zo geproefd te hebben. Eenmaal thuis heeft de tuinman van hotel de kokosnoot verder in mootjes gehakt zodat we ook wat vruchtvlees konden proeven.

Vrijdag zijn we met de boot naar Saba geweest. Ik ben niet zo dol op boten en varen maar als ik weet dat ik iets moois ga zien dan kan ik me er wel toe zetten om te gaan. De zee was wat aan de ruige kant dus we werden flink heen en weer geschud. Nou dan duurt 1 uur en 10 minuten toch wel erg lang. Het regende die dag ook nog wel aardig op St. Maarten maar op Saba waren het meer kleine buitjes. We hadden hier een bustocht met lunch gereserveerd.
Wat een leuk eilandje is dat zeg!! Het lijkt net alsof je door het openlucht museum wandelt, het doet allemaal erg popperig aan. Alle huisjes zijn daar wit en hebben rode daken. De straatjes zijn erg smal en soms stijl omhoog. Door het weer hadden we niet echt een mooi uitzicht maar we hebben nu wel een indruk van het eiland.

Rond 3 uur ging de boot weer terug en uiteraard keek ik daar al erg naar uit, ahum... We hadden gehoopt dat de zee iets rustiger zou zijn geworden maar integendeel, het was nog iets heftiger.. gelukkig stonden we na 1 uur en 20 minuten weer veilig op de kade.

Zaterdag zijn we naar Phillipsburg geweest. Ook een leuk stadje. Alleen heel veel dezelfde winkeltjes, voornamelijk juweliers en elektronica winkels. Er staat in de stad een vrachtwagentje langs de weg (Suri Truck) die Surinaams eten verkoopt en vooral bekend staat om de lekkere saté. Dit moest ik ze natuurlijk laten proeven en ook zij vonden het heerlijk. Mijn moeder zag op het bord 'Roti' staan. Ze vroeg zich af wat dit was en de mw. van de kraam heeft het uitgelegd en wij hadden besloten om het als avond eten mee te nemen. Nou we hebben ervan genoten!! Echt lekker en makkelijk ofcourse!

Zondag zijn we naar het strand geweest aangezien toen het weer een stuk beter was. De zon scheen weer en de lucht was voor het grootste deel weer blauw. Heerlijk vertoeven op dat strandje.

Maandag was het alweer de laatste dag dat ze bij mij waren en hebben we nog een beetje rondgereden en aan het zwembad gezeten. Mijn vader was jarig dus hebben we die ochtend een lekker gebakje gegeten bij een lokaal bakkertje. 'S avonds hebben we afgelsoten bij een grill-bbq restaurant. Helaas kwam het moment van afscheid nemen steeds dichterbij. Best balen maar ik ben super blij dat ik ze toch een week weer heb kunnen zien.
Sharon en Mariska waren dinsdag vrij van stage en hadden voorgesteld om mijn ouders weg te brnegen naar het vliegveld. Ze vlogen die dag om 17.10 uur dus voor die tijd konden ze nog even lekker genieten van een belegd broodje bij de bakker.

Sharon en Mariska zijn nadat ze mijn ouders hadden afgezet, naar mulletbay gereden om lekker aan het strand te gaan zitten. Na mijn werkdag ben ik samen met Ilse ook die kant op gegaan. Eenmaal zittend op mijn handdoek zat ik eens terug te denken aan een heerlijke week. OP geven moment horen we een vliegtuig aankomen en het is ongeloofelijk maar waar, het was de Inselair waar mijn ouders in zaten richting Curacaou. Ze gaan naar Bonaire maar dat kan alleen via Curacaou. Ik zou een berichtje krijgen als ze op Bonaire geland zouden zijn. Rond een uurtje of 8 wordt ik opgebeld met de boodschap dat ze nog steeds op Curacaou zitten en vadaag niet meer verder komen naar Bonaire omdat ze op Bonaire de landingsbaan opnieuw aan het asfalteren zijn, haha.. Nou pap en mam het gebeurt dus niet alleen bij Sharon en mij.. Owjaa als we het dan daar toch over hebben... de vlucht van mij en Sharon naar Curacaou is verlaat... ik ben zo benieuwd wat ons daar allemaal te wachten staat.

Nou dat was dan weer voor deze keer!

Tot het volgende verslag maar weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2011

Einde stage

25 Juni 2011

de laatste weken

27 Mei 2011

Ouders op bezoek

17 Mei 2011

Nurse week

10 Mei 2011

De tijd vliegt
Juliette

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 67299

Voorgaande reizen:

09 December 2016 - 18 December 2017

Aruba

19 April 2011 - 19 Juli 2011

Buitenland stage

Landen bezocht: