Carnaval - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

Carnaval

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

01 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw berichtje vanuit Sint-Maarten.

Het weekend was aangebroken en hier staat dit weekend bekend als carnavals weekend. Vrijdag ochtend is er een feest geweest wat ook wel Jump Up genoemd wordt. Ze gaan dan in een optocht lang het zoutmeer lopen. Hier mag iedereen aan meedoen. Het schijnt wel erg leuk te zijn alleen moet je er wel wat voor over hebben. De optocht begint namelijk om 4.00 in de ochtend en duurt tot 10.00 uur. Je bent dan dus 6 uur aan het wandelen achter een vrachtauto. Het enige voordeel wat je er in zou kunnen zien is dat je gratis drank krijgt.

We wisten dat zaterdag de gewone carnvals optocht zou zijn in de buurt van Philipsburgh. We zijn dan ook opzoek gegaan, maar we wisten niet precies hoelaat het was begonnen en hoelaat de optocht op bepaalde plekken langs zou komen. We zijn uiteindelijk op een oplegger van een vrachtwagen aan de kant gaan zitten, vol in afwachting van de optocht. Er hing een hele gezellige sfeer en de muziek was dan ook erg goed. Sharon en ik zijn nog even wat rond gaan lopen aangezien we nog 2 uur moesten wachten voordat de optocht voorbij zou gaan komen. Tijdens onze wandeling kwamen we bij de Suri Truck uit. Dit is een witte vrachtwagen die er vanaf de buitenkant echt niet uit ziet (foto volgt nog). Wat dan wel weer leuk is, is dat ze de meest lekkere saté verkopen die ik ooit geproefd heb..... echt overheerlijk! We hadden ook een porsie voor de andere dames meegenomen en die zaten dan ook lekker te smullen op de vrachtwagen trailer.

Na deze heerlijke snack duurde het niet lang meer voordat de optocht kwam. De straat werd afgezet en de optocht kon passeren. Nou die Antilianen die weten wel hoe ze een feestje moeten houden. Er waren heel wat wagens met muziek en daar kwamen dan dansende mensen achteraan. Ze waren allemaal zeer kleurrijk gekleed en dit was dan ook echt een feest om te zien.
Na dit spektakel zijn we naar huis gegaan, hebben we gegeten en ons opgefrist om naar het Rama hotel te gaan. Hier zit Thomas, een jongen die Sharon via deze site heeft leren kennen. Hij had ons uitgenodigd voor een bbq zodat hij ons ook weer wat kon vertellen over het eiland en de leukste uitgaansplekken ofcourse. Er waren daar ook nog heel wat andere studenten, voornamelijk Nederlands. Best leuk om ook met andere studenten om te gaan. Het was de bedoeling dat we nog uit zouden gaan, maar omdat het carnaval is gaan veel mensen naar Philipsburgh om te feesten. Van het uitgaan is dus niks gekomen bij ons. We zaten dan ook al tot 2.00 uur bij die andere studenten. Waarschijnlijk gaan we ze vandaag weer zien op het strand, erg gezellig!

Vandaag gaan we dan dus ook naar het strand. Morgen schijnt het hier ook weer een of andere feestdag te zijn, maar dan zijn we op stage dus helaas.

Nou dit was het wel weer voor vandaag. Tot de volgende keer!!

• 01 Mei 2011 - 15:42

Litania:

Hee Juul,
    Leuk verhaal weer! Klinkt letterlijk en figuurlijk als een "lekker weekend". Jammer hè, dat het weekend er altijd zo snel op zit en dat er dan gewoon opnieuw gewerkt moet worden! Hopelijk gaat het dan wat soepeler allemaal.
    Doe een beetje voorzichtig aan op het strand (al denk ik dat je je lesje inmiddels wel hebt geleerd ...). Geniet!
    Groetjes,
    Litania

• 10 Mei 2011 - 07:19

Ernest:

Hey Juul ,

Is het allemaal nog een beetje uit te houden daar zo? Wij zitten hier momenteel in de regen .Hoor het alweer jullie maken weer genoeg mee !(gek stel )Ben benieuwd wat het vliegtuig spotten weer allemaal teweeg heeft gebracht . Vermaak je nog 70 dagen en geniet ervan.

Groetjes Ernest