De tijd vliegt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

10 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier weer eens een nieuw berichtje vanuit Cay Hill, Sint Maarten.

We zijn nu ondertussen al weer 3 weken van huis af en de tijd vliegt voorbij.

We zitten erg lekker met ons appartementje. Het ziekenhuis is op 10 minutjes loopafstand en we hebben een klein supermarktje aan het einde van de straat. Lekker makkelijk!

Ik zal eens vertellen hoe bij ons de week er ongeveer uitziet. Deze week zijn we van maandag tot en met donderdag van 7.00 uur tot 15.45 uur op stage. We staan 's ochtend om 5.50 uur op en ik ga dan ontbijten (fruit, boterham en thee) en Mariska gaat douchen. Meestal zijn we tegelijkertijd klaar en kan ik dus in de badkamer en gaat Maris ontbijten. Rond 6.45 vertrekken we richting ziekenhuis. Meestal arriveren we daar rond 6.55 en wachten dan in het kantoor op de overdracht. Na de overdracht is er tijd om de dossiers door te lezen en om half 8 komt de kinderarts. Hiermee loop je de visite. Na zijn visitie schrijf je samen met hem de veranderingen op. Rond een uurtje of 8 begin je met de patiëntenzorg. Helaas is dat tot nu niet veel geweest aangezien het erg rustig is sinds wij gekomen zijn. Op de couveuse afdeling heb ik tot nu toe het meeste gedaan. De kinderen worden meestal door hun ouders verzorgt, zij slapen 's nachts bij hun kind en zorgen er de hele dag voor, dus daar heb je als verpleegkundige weinig te doen. Alleen medicatie en bedden verschonen. Rond een uurtje of 10 heb je pauze.. de duur verschilt van wie er is en hoe druk het is. Daarna is het de afdeling een beetje opruimen en dan enjoy your self! Om 12 uur gaan we lunchen. Omdat we studenten zijn, krijgen we een warme maaltijd aangeboden van het ziekenhuis. Meestal is het iets met rijst. Nu kan je wel nagaan dat die rijst je een keer de neus uitkomt. Gelukkig zit er een winkeltje in het ziekenhuis die heerlijke broodjes verkoopt. De afgelopen 2 dagen heb ik het dan ook maar bij een broodje gehouden. De pauze duurt een half uur en dan ga je terug naar de afdeling. Tot nu toe is het meer wachten tot dat er een nieuwe opname komt. Om 15.00 uur komt de avond dienst en kan je gaan overdragen. Ik heb gister voor het eerst mijn 'eigen' patiënt overgedragen en dat alles zowaar in het Engels, haha. Volgens de omstanders was het goed te begrijpen dus daar was ik wel blij mee. Rond 15.30 lopen we naar huis.

Als we thuis zijn dan gaat als eerste dat warme uniform uit en de korte broek, hempje en slippers aan. Soms moeten we nog wat huishoudelijke dingen zoals wassen of boodschappen doen. Anders zijn we voor ons zelf bezig of druk aan het mailen met thuis en vrienden.

De ene week eten we bij ons in het appartement en de andere keer bij Shar en Ilse op de berg. Koken gaat ons nog redelijk af, we proberen gezond te eten en dit lukt dan ook wel aardig.

Zo zien als onze stage dagen er ongeveer uit tot nu toe.

De vrije dagen brengen we vaak aan het strand door en de avonden gaan we vaak op pad.

Nou heel veel nieuws heb ik niet te melden, alles gaat zo z'n gangetje.

Ik hoop dat ik jullie een beetje een beeld heb kunnen geven van hoe een week er hier ongeveer uitziet. Als er weer nieuwe gebeurtenissen zijn dan laat ik dat uiteraard weten!

Liefs!!

  • 11 Mei 2011 - 05:12

    Litania:

    Hoi Bopz,
    Wat heb je opmerkelijk weinig rare dingen mee gemaakt dit keer, gaat het wel goed? Ha.
    Mijn dag bestaat vandaag uit een mailtje sturen naar die andere bopz, jouw verslag lezen, journaal kijken en dan zoetjes aan gereed maken voor een nieuwe werkdag. Heerlijk weekje gehad in Turkije, maar vandaag roept de plicht weer. 't Is niet anders (al is er gisteren weer een trekking geweest van de Staats, dus misschien ben ik al wel miljonair zonder dat ik het weet. In dat geval zie je mij binnenkort zeker op St. Maarten verschijnen).
    Groetjes,
    Litania

  • 11 Mei 2011 - 17:34

    Die Mama:

    Hoi meissie,

    Wat klinkt dat allemaal gestoomlijnd die dagindeling van jullie. Wat jammer dat jullie niet net een geboortegolf mee maken. Hoe gaat het trouwens met het papiamento? Is dat nog toe te passen? Heb vanaf vandaag vakantie.
    Nog een paar dagen en dan staan we voor je neus. Dan kan ik je weer even lekker knuffelen.

  • 11 Mei 2011 - 17:40

    Youp:

    Heey zusjes,

    Aan de verhalen en de foto's te zien heb je het op sint maarten erg naar je zin. Vooral de foto's van het carnaval zijn mooi, vind het een beetje jammer dat ik niet mee kan komen naar sint maarten maar ik moet keuzes maken. Hoop dat je stage ook een beetje goed bevalt.

  • 11 Mei 2011 - 18:20

    Jenny De Groot:

    He Juultje,
    Wat gaaf allemaal en wat schrijf je er geweldig leuk over. Laat je moeder ook ff een knuffel van mij geven.
    We leven met je mee en zijn stiekum ook wel een beetje jalours hoor! Fijn dat jullie het naar het zin hebben. Ik blijf je verslagen lezen. Lieve verweg groetjes van ons drietjes. X x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2011

Einde stage

25 Juni 2011

de laatste weken

27 Mei 2011

Ouders op bezoek

17 Mei 2011

Nurse week

10 Mei 2011

De tijd vliegt
Juliette

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 67282

Voorgaande reizen:

09 December 2016 - 18 December 2017

Aruba

19 April 2011 - 19 Juli 2011

Buitenland stage

Landen bezocht: