Daar zijn we dan!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!!

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

20 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Aloa allemaal!!

Daar zijn we dan! Echt ongeloofelijk dat ik hier nu met een prachtig uitzicht mijn verhaal aan het maken ben.

Het begon allemaal op schiphol. Iedereen had zich thuis al ingechekt zodat we alleen nog maar de koffers hoefde af te geven. Het gewicht was nog even een moeilijk punt aangezien 23 kilo de max. is en ik met 23.9 aan kwam. Maar door de koffer ietsje scheef op de band te zetten kwam het ineens weer op precies 23 kilo uit. Danku mw. van de KLM!

Toen kwam het moeilijke moment, namelijk afscheid nemen. Het voelde allemaal nog zo onwerkelijk dat het nu echt zo ver was om te vertrekken. Maar helaas de laatste knuffels en lieve woordjes werden uitgewisseld en daar gingen we dan! Eenmaal bij de gate aangekomen is het toch altijd weer een beetje hectisch wat het douane proces betreft... aan de ene kant moet alles heel snel uit en aan de andere kant weer heel snel aan. Na hier en daar gefouilleerd te zijn bleken we allemaal veilig te zijn verklaard en mochten we door naar het vliegtuig.

Op de lange reis zijn we goed verzorgt en hebben we genoeg vermaak gehad met de tv schermen waar complete films, spelletjes en serie's op stonden. De landing was natuurlijk het meest besproken onderwerp. Ik kan dan ook wel zeggen dat het best spannend is. Je zit heel laag boven het water en dan zie je een strand, weg, hek en dan de landingsbaan. Zo'n groot vliegtuig als dit heeft wel de hele landingsbaan nodig om tot stilstand te komen. Nou en dan maar hopen dat alle koffers te voorschijn komen en je 'snel'op zoek kunt naar Arthur de autoverhuurder.

Arthur heeft ons een beetje een rondleiding gegeven maar op zo'n moment onthoud je er weinig van. Je zit om je heen te kijken en ziet de grote verschillen tussen arm en rijk, veel straathonden en best druk verkeer. Na het rondrijden zijn we naar het kantoor van Arthur gegaan om de auto's te regelen.. het zijn allemaal automaten en wij kennen alleen hand geschakeld... Arthur gaat een poging wagen om deze dames in een automaat te laten rijden. Ik ben benieuwd!! Nu hebben we net een Volvo gekregen waarmee we kunnen toeren.

Ilse had de moet om zich hier als hier in het verkeer te mengen. Dit ging gelukkig erg goed. Ze hebben ons naar huis gebracht en zijn daarna opzoke gegaan naar hun eigen verblijf (villa, hihi). In het appartement hebben we onze spullen uitgepakt en opgeruimd en zijn we naar de super markt gelopen die tegenover ons zit, ideaal!

Voor het avond eten zijn we opzoek gegaan bij restaurantjes maar uiteindelijk zijn we gestrand bij de ozo heerlijke KFC! Na het eten zijn we aan de tocht terug naar huis begonnen... dit was niet zo makkelijk als dat we dachten, we hebben een soort van site seeing in het donker van sint maarten gehad en opgeven moment kwamen we een bekend stukje tegen waardoor we ons bed toch nog hebben kunnen vinden. Bij thuis komst hebben we nog even wat gezamelijk gedronken en daarna maar besloten dat we naar ons bedje gingen. Voor de volgende dag hadden we afgesproken dat we eens lekker gingen uitslapen. Nou je raad het al.. de dames waren al om half 5 klaar wakker. We hebben besloten om nog even te blijven liggen, maar om 6 uur zijn we er toch maar uit gegaan.

Zometeen gaan we wat boodschapjes doen en eens even kijken of een keus kunnen maken tussen de 37 strandjes, haha

Tot zover even mijn verslag anders wordt het wel heel veel. Tot nu genieten we dus op en top en zijn we zeer benieuwd naar wat komen gaat.

Veel liefs uit het zonovergoten Sint-Maarten!!

• 20 April 2011 - 15:59

Litania:

Nou, dat ziet er goed uit hoor! Wacht nu alleen nog op een foto van de auto's. Heb straks op m'n werk al snel even de blog van mijn eigen bopz gelezen (doe ik zo nog even een keer iets grondiger) en ik zag dat Ilse er ook eentje geschreven had. We zijn er maar druk mee hier, met het lezen van al die blogs. Geniet lekker verder en rijd voorzichtig!
    Liefs,
    Litania

• 20 April 2011 - 22:34

Leon:

dag mevrouw mouton

ja mariska heeft dit niet dus gebruik ik jou maar even,
    leuke foto's van het appartement, wctje douche, leuk keukentje, tjaa ik zie mariska al helemaal als een volwassen vrouw terugkomen,

geniet ervan met maris, en houdt de wekker in de gaten ze kan nog aardig doorslapen;)

geniet dr van enne hou een oogje op dr;)