De derde dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu De derde dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

De derde dag

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

22 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

hier een nieuw verslag van Sint Maarten.

We hebben inmiddels de auto Volvo V40 gekregen, foto volgt nog. Hij maakt wel een beetje lawaai maar het rijd...en zolang het rijd schijnt er niks aan de hand te zijn. Vanochtend heb ik voor het eerst me gemengd in het Antiliaanse verkeer. Beetje onwerkelijk nog... bedoel ik denk steeds van 'ohhh ik rij hier in Sint Maarten', erg leuk! Het verkeer is best te doen, iedereen geeft elkaar voorrang maar je moet gewoon goed voor jezelf weten of je iemand voor gaat laten of dat je doorrijd. De heuvels op is wel een beetje lastig met z'n 4en in het autootje.. we gingen dan ook bijna achterwaarts de berg af =)

Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest en hebben we eens gekeken waar we terecht gaan komen. Tot nu toe heb ik er een goed gevoel over. De werkbegeleider is erg aardig en gastvrij. Dinsdag is onze eerste dag, aanvang 7.00 uur tot half 4.. ben zeer benieuwd.
Verder zijn we vandaag naar het strand geweest op het Franse deel (Orient Bay). Was erg lekker, droom strand met prachtige blauwe zee. Gister zijn we ook naar het strand geweest (Great Bay) hier aan de Nederlandse kant maar achteraf kwamen we er achter dat hier het riool op aangsloten is, haha.. maar het zag er opzich prima uit.

Het koken gaat opzich best. Gister hebben we rijst met groente en een worstje gegeten en vandaag hadden we Ilse en Sharon te dineren. We hebben ons culinair uitgesloofd om aardappels te bakken maar misschien raad je het al.... dit ging niet helemaal volgens plan.. de aardappels koekten ietwat aan en uiteraard zullen de foto's van het pannetje nog volgen!! Er was zeg maar bijna een beitel voor nodig om het aangekoekte uit de pan te krijgen, hihi.

Opzich was het wel te eten, dus maak je vooral geen zorgen.

Morgen gaan we again naar de beach en nog even wat boodschapjes doen!

Tot snel weer!

Liefs. xx

• 22 April 2011 - 03:12

Sharon Roelofs:

Nou Juul, dat klinkt allemaal erg lekker inderdaad en ik kan het weten.. het smaakte verrukelijk.. ik hoop dat jullie safe and sound de berg afgekomen zijn terwijl wij hier uitrusten na de eerste poging om de hond naar binnen te krijgen,,, dat wordt nog wat zodadelijk maar weer een 2e poging, nou tot morgen bopz!

xxxx

Shar

• 22 April 2011 - 06:25

Litania:

Ik schreef net al aan Sharon dat ik jullie zó graag eens een paar uur stiekem zou willen volgen met een webcam ... Stelletje mutsen. En eh ... als je voor mijn kind kookt zorg je er toch wel voor dat ze haar broodnodige vitamientjes binnen krijgt? Daar reken ik namelijk wel op. Maak er weer een mooie dag van vandaag!

• 22 April 2011 - 20:18

Rowan:

Ha Juul de muis !!

Nou zo je verslag te lezen hebben jullie dus misschien wel al die onderdelen voor jullie eigen auto mee moeten nemen of niet ?
    nog heel veel plezier daar en tot je volgende verslag :)

xxx Mr Bean.

• 22 April 2011 - 23:56

Susan Hendriksen:

Hee!

Klinkt leuk, dat autorijden ;)
    Aangekoekte aardappels? Doen jullie goed, haha!

We gaan elkaar op de hoogte houden als we stage gaan lopen, ben benieuwd of er veel vershil is tussen sint Maarten en Suri-Suri! Hier is iig geen airco in het ziekenhuis!

Liefs x