Volgende spannende dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu Volgende spannende dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette Mouton - WaarBenJij.nu

Volgende spannende dag

Door: juliettemouton

Blijf op de hoogte en volg Juliette

23 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoihoi allemaal,

Hier een nieuw reisverslag vanuit het zonnige Sint Maarten.

Vandaag zijn we, je raad het waarschijnlijk al, naar het strand geweest. We hadden afgesproken dat we naar Nettle Bay zouden gaan, maar het was nogal moeilijk te vinden. De bordjes stonden de verkeerde kant op dus na een aantal keren omdraaien hebben we het gevonden. Helaas was het niet zo mooi om in te zwemmen als dat we dachten, we hebben dan ook maar besloten om een paar mooie kiekjes te maken voor het fotoalmbum. We zijn verder gereden in ons gammele Volvootje en zagen een heel mooi wit strand en zeer helder water. We zaten hier heel dicht bij het vliegveld Juliana Airport. Vanaf ons strandlaken hebben we verschillende vliegtuigen zien komen en gaan. Hier hebben we een heerlijke middag gehad.

Aan het eind van de middag zijn we ietsje doorgereden en kwamen op het bekende Maho beach uit. We hadden de auto geparkeerd na het bord van verboden te parkeren, maar er stonden meerdere auto's geparkeerd dus plante ik mijn klein schalige volvootje er netjes naast.

Bij dit strand komen de vliegtuigen zeer laag aanvliegen en stijgen ze ook weer op. Er staan 3 grote borden bij het hek waar op staat dat er gevaar is als er een vliegtuig gaat landen of opstijgen. Wij dachten dat dit gevaar alleen voor landende vliegtuigen zou gelden maar net op het moment dat er een ging opstijgen zagen we dat het gevaar ook voor opstijgende vliegtuigen geld. Hierbij nog vermelden dat ik en mijn Bopz als enige aan de dichtsbijzijnde kant van het hek stonden, haha... kan gebeuren toch? Gelukkig is alles goed gekomen anders had ik dit verslag nu niet kunnen maken.

Op de terugweg zijn we voor het eerst naar het tankstation geweest. Ook dit was weer een hele ervaring, hihi.

Eenmaal terug zijn we even langs het ziekenhuis gereden. Mariska had al 2 dagen iet wat rare bultjes en daar was ze ongerust over. In het ziekenhuis zijn we naar de spoedeisende hulp gestuurd waar ze een hele lijst in moest vullen en 100 dollar moest betalen voor het consult. Uiteraard hadden we geen 100 dollar bij elkaar en ben ik samen met Shar naar huis gereden om het geld te halen. Na de betaling werd ze vrij snel geholpen en duurde het erg lang voordat ze weer terug kwam. Gelukkig bleek het niks ernstigs en heeft ze een recept gekregen tegen de vermoeidheid en tegen de muggenbulten.

Daarna hebben we ons gehaast naar de villa van Shar en Ilse om een hapje te gaan eten. Chinees, heerlijk!!

Morgen gaan we nog even boodschappen doen aangezien de paashaas voor de deur staat. Daarna gaan we opnieuw naar het strand, waar weten we nog niet.

Tot het volgende verslag maar weer!!

Adios!

• 26 April 2011 - 15:47

Petra:

Geniet van jullie belevenissen. Verheug me nu al op de kookervaring die je opdoet. Dat moet haast het vooruitzicht opleveren dat je ons ook een keer gaat verrassen op een kookvrije avond. Is het echt zo belabberd gesteld met de conditie van jullie auto's? Las bij Shar dat er lichtjes branden die niet horen te branden en die het wel zouden moeten, doen het niet. Voorzichtig zijn want ik zie je graag heel terug over 84 dagen (volgens de reisstatus) ha, ha. Dag meissie.